κεφάλαιο 6, άσπρο ή άδειο
m-empty
white2
veve208

1986
198x
1986
Οικονομικός
plato aristotle
oikonomikos1
μη τοιουτος ώ, εφην εγώ, δίδασκε με αυτα τα εργα της γεωργιας. Άλλα μην, εφη, ώ Σωκρατες, ονχ ώσπερ γε τάς αλλας τεχνας κατατριβηναι δει μανβάνοντας πριν αξια της τροφής έργάζεσθαι τον διδασκομενον, ονχ ουτω κα( ή γεωργία δνσκολός εστί μαβεΐν, άλλα τα μεν 16ών αν εργαζομενους, τα. δε άκουσας ευθυς αν έπι'σταιο, ώστε και άλλον, ει βονλοιο, διδασκειν. οίομαι, δ', έφη, πανν και λεληθεναι πολλά σε αυτόν έπιϋτάμενον αυτής, και γαρ δη οι μεν αλλοι τεχνΐται αποκρύπτονται πως τα έπικαιριώτατα ης έκαστος εχει τέχνης, των δε γεωργων ό κάλλιστα μεν φντενων μάλιστ' αν ηδοιτο, ει' τις αντόν 6εωτο, ό κάλλιστα δε σπείρων ωσαυτωςα ο τι σε εροιο των καλως πεποιημενων, ουδέν 6 τι αν σε άποκρνψαιτο οπως έποίησεν. ουτω και τα ηθη, ώ Σωκρατες, εφη,
oikonomikos
… τους αρρώστους χωρίς να γνωρίζει τι τους ωφελεί. Για να μη φερθώ σαν τον γιατρο αυτό, δίδαξε με τις αγροτικές εργασίες. Αν για τις άλλες τέχνες πρέπει να κουραστείς, Σωκράτη, για να τις μάθεις πριν καταφέρεις να κερδίζεις τα αναγκαία για τη ζωή, δεν ισχύει το ίδιο για τη γεωργία. Αρκεί να κοιτάξεις αυτούς που δουλεύουν ή να τους ακούσεις για να μάθεις αμέσως αρκετά ώστε να μπορέσεις, αν θέλεις, να διδάξεις κι εσύ κάποιον άλλο. Πιστεύω, πρόσθεσε, ότι χωρίς να τα γνωρίζεις όλα, γνωρίζεις ήδη αρκετά. Σ.την πραγματικότητα, ενώ αυτοί που ασκούν άλλες τέχνες αποκρύπτουν λίγο πολύ ο καθένας τα βασικά μυστικά της τέχνης τους, αντίθετα ο αγρότης που γνωρίζει καλά να φυτεύει χαίρεται να τον βλέπουν άλλοι και το ίδιο συμβαίνει και μ' αυτόν που γνωρίζει καλά να σπέρνεια μπορείς να τους κάνεις ερωτήσεις πάνω σε μια εργασία, δεν υπάρχει κίνδυνος να σου αποκρύψουν κάτι για τη διαδικασία. Μ' ...
kathy
...συνάντησε τους καλλιτέχνες.
Τριγυρνούσε μαζί τους, εναλλακτικά έκανε τον ερημίτη στις πιο φτωχές συνοικίες.
Θα έδινα τα πάντα για να κάνω τέχνη.
Νομίζω αυτό είναι ο μόνος τρόπο να γίνεται τέχνη.
Αλλά πρέπει να είμαι συγκεκριμένη:
τι είναι γλώσσα:
Η αποκάλυψη του αστικού περίγυρου ήταν ως τώρα κυρίως οπτική
- Σκέφτομαι την λογική ή τον αυτισμό του Marcel Duchamp και του Sheeler τον κοινωνικό ρεαλισμό
δηλαδή ασυνέχεια
δηλαδή να φαίνεται χωρίς ψυχολογία.
Ο Wittgenstein κατανοεί την γλώσσα ως λειτουργία,
οπότε, χωρίς ψυχολογία
(ψυχολογία εννοώ το φροϋδικό σχήμα της ψυχοσύνθεσης)·
που εξαρτώμενη από ένα μοντέλο σκοπιμότητας, ενσωματώνει δυισμό.
Αν καταλαβαίνω, με αυτό τον τρόπο η γλώσσα:
λέγοντας κάτι εννοεί κάτι,
τότε ό,τι αν λέω σημαίνει κατ άλλο γιατί ένα γεγονός είναι ταυτόσημο μόνο με τον εαυτό του
(Νόμος της Ταυτότητας).
Ο,τι είναι αληθές, είναι και αληθές και αναληθές.
Η κύρια αντίφαση στον κόσμο της τέχνης σήμερα είναι τα λεφτά.
Μπορείς να πεις αυτή την αντίφαση και καλλιτεχνική και κοινωνική.
Ήταν καλοί οι πίνακες των δυο νεαρών ζωγράφων που κέρδιζαν πάρα πολλά λεφτά;
Το ερώτημα είναι:
γίνεται ζωγραφιές που δεν είναι από πεθαμένους ή κοντά στο θάνατο ζωγράφους και πουλιούνται για πενήντα χιλιάδες καθένας ―εγώ πουλάω με πενήντα δολάρια― να είναι καλοί;
Το ερώτημα είναι:
Είναι συμβατή η τέχνη με το οικονομικό κέρδος;
Το ερώτημα είναι:
ο καπιταλισμός που βασίζεται στον υλισμό ή η έλλειψη άξιων βρομάει ;
Το ερώτημα είναι:
τι είναι τέχνη;
Αξίζει κάτι η τέχνη όταν φτιάχνει τέχνη (ή αξίες)
ή είναι μόνο χειροτεχνία;
Μπορεί να υπάρχουν ταυτόχρονα και η παραγωγή αξιών και μη αξίες (λεφτά);
Στην Αναγέννηση ο καλλιτέχνης έκανε ο,τι του έλεγε ο πάτρωνας του:
kathy-2
Συμπερασματικά, χωρίς να έχει πρόθεση, προσκάλεσε σε μια εκτεταμένη ρευστοποίηση.
Θέλω να σας δώσω κάτι ανάλογο.
Ένας ζωγράφος αναπαριστά ή κάνει
(ή ο,τι ρήμα προτιμάτε αυτή τη στιγμή)
την πραγματικότητα με το να κρατάει αποστάσεις απ’ αυτή και από το να την εικονίζει, συνολικά.
Ένας κινηματογραφιστής από την άλλη, διαπερνά με μηχανήματα ότι πρόκειται να αναπαραστήσει, έτσι για χάρη της αναπαράστασής εμφανίζονται αλλαγές.
Η αναπαραγόγική τέχνη σπάει και γκρεμίζει
Πρέπει να δώσω στους ανθρώπους
τέχνη
που απαιτεί λίγη προσοχή
και δεν χρειάζεται να κάνω σχεδόν τίποτα.
Αμαξάκια
comic
Αμαξάκια
Υπάρχει μια παράδοση που μάλλον είναι παγκόσμια, τα ίδια τα παιδιά να φτιάχνουν τα παιχνίδια τους ή οι συγγενείς τους ή οι γείτονές τους.
Μετά την αστικοποίηση, τα παιδιά αγοράσουν τα παιχνίδια τους αντί να τα φτιάχνουν.
Στην Ελλάδα αυτό άρχισε τη δεκαετία του ’60. H παράδοση της ιδιοκατασκευής παιχνιδιών επιβίωσε λίγο παραπάνω στις αναπτυσσόμενες χώρες. Τα "παιχνίδια" από εκεί έρχονται στις δυτικές αγορές ως εξωτικά προϊόντα. Συνήθως αυτοκινητάκια φτιαγμένα από σύρματα, και μερικές φορές με ταινίες συσκευασίας. Θυμάμαι να κάνω τέτοια παιχνίδια ή να κοιτάω άλλα παιδιά να τα φτιάχνουν στην Κρήτη, όταν έκανα διακοπές τα καλοκαίρια.
Ήταν ένα κομμάτι ξύλο ή ξύλινο κουτί με ρόδες ξύλινες ή από σύρμα. Τα αυτοκινητάκια μου: Χρησιμοποιώ ο,οτιδήποτε υλικό, που το συναρμολογώ με θερμοκόλληση, βίδες ή πριτσίνια και μια και τα αυτοκινητάκια μου δεν είναι αληıινά παιχνίδια χαλάνε εύκολα όταν τα παίζεις.

Υ
ΞΞΞ prev next